dinsdag 16 september 2014

1983



*
Dinsdag 16 September 2014
Fruitmaand
Zon 7u19-19u55
H Cornelis
*
*
1983 - ISLAMKRITIEK WERKT EXTREMISME IN DE HAND
*
Ceci nest pas ne Jihadist!
.
Ontdek hieronder waarom.
*

INLEIDING
Nu volgt een typisch Linxe ‘bewijsvoering’. Ze begin met de stelling van het eigen Grote Gelijk, bewijst dit vervolgens met een waterval van nietszeggende woorden, om te besluiten waarmee beginnen werd: het eigen Grote Gelijk dat nu wel bewezen is.
Dat het deze keer over de Islammerij gaat, bewijst alleen dat Linxsigheid en opgedrongen Islam-verering twee handen op één buik zijn. Iets dat wij hier al jaren aan de hand van voorbeelden, bewijzen. De tijd van ‘meeuwen op een stort’ is al lang voorbij, even lang als ondervonden en of gedicteerd werd, dat de Islammerij een enorm potentieel aan Linx-stemmers bood.
Wat ook opvalt in onderstaand betoog is, dat er uitgegaan wordt dat Islamkritiek bij definitie gericht is richting Islammers. Daar waar Islamkritiek in de eerste plaats niet te zien heeft met kritiek, maar in de eerste plaats met het in evidentie stellen van de ware bedelingen van deze als ‘religie’ verpakte ideologie die alleen op verovering uit is. Uitzwermende Islammerij is de realiteit van het spreekwoord ‘van kwaad naar erger’, omdat het sil en ongemerkt begint, maar uitgroeit, altijd en overal, tot de vernietiging van het leven waarop het parasiteert.
Dat deze ‘toelichtingen’ alleen of voornamelijk gelden als aanzet voor zoveel mogelijk eigen onderzoek bij de lezer: ook dat wordt nadrukkelijk over het hoofd gezien.

MIDDENSTUK
Onder voorname dankzegging
overgenomen door Digitalia bij
*
Beste islamcriticus, uw islamkritiek werkt radicalisering en extremisme net in de hand
Merijn Oudenampsen − 16/09/14, 07u14

De brief van filosoof Maarten Boudry aan de gematigde moslim en het retourbericht van Abou Jahjah lokken stevige reacties uit. Merijn Oudenampsen, socioloog en politicoloog verbonden aan de Universiteit van Tilburg. "Volgens u is een gewelddadige en haatdragende interpretatie van de islam de enige ware, zuivere vorm van islam", schrijft hij aan Boudry.
Zowel moslim-fundamentalisten als islamcritici zijn ervan overtuigd dat de ware moslim noodzakelijkerwijs een voorstander is van strijd tegen ongelovigen

Beste islamcriticus,

Ik richt me tot mensen zoals u, die een gewelddadige en haatdragende interpretatie van de islam aanhouden als enige ware, zuivere vorm van islam. U ziet zichzelf als tegenstander van islamitisch radicalisme. U deelt echter het uitgangspunt van hen die u bestrijdt. De werkelijkheid is dat u radicalisering en extremisme eerder in de hand werkt, dan dat u dat tegengaat.

Wie de Koran als het letterlijke woord van God opvat, wacht op het schaakmat van de jihadisten, stelt u. De ironie van een dergelijk statement lijkt u geheel te ontgaan. Het is namelijk de islamcriticus zelf die de Koran letterlijk neemt. U probeert ons ervan te overtuigen dat de verzen over jihad, over haat en geweld richting ongelovigen, zonder enige historische context gelezen kunnen worden. U vertelt ons dat het beroep op de Koran van radicale randgroeperingen als Al Qaida, de taliban en IS, in wezen geheel gelegitimeerd is. Sterker nog, dat is volgens u het ware gezicht van de islam.

De prozaïsche werkelijkheid is dat de Koran niet letterlijk gelezen kan worden. De tekst heeft een abstract retorisch karakter en staat vol met bedekte verwijzingen naar historische thema's, gebeurtenissen en verhalen. Deze historische context wordt ons niet uitgelegd in de tekst zelf. Daarom lezen moslims de Koran vaak in samenspel met de geschiedenis van het leven van Mohammed: om zo te begrijpen waar de tekst toch op doelt. Bijkomend probleem is dat de verschillende religieuze teksten elkaar vaak tegenspreken.

Een interessante illustratie betreft de eetbaarheid van zeedieren. De profeet Mohammed zou hebben gezegd dat behalve de kikker alle zeedieren gegeten kunnen worden. De eerste kalief, Abu Bakr, vond dat ook kikkers toelaatbaar waren. Abu Hanifa, de oprichter van een van de islamitische rechtsscholen, stelde weer dat enkel vis geoorloofd is. Al deze uitspraken zijn onderdeel van de islamitische jurisprudentie, waaruit de verschillende stromingen binnen de islam hun eigen prioriteiten stellen en keuzes maken. Dat is onmogelijk zonder interpretatie.

Deze pluriformiteit wordt echter ontkend door zowel moslimfundamentalisten als islamcritici. U stelt beiden dat er zoiets bestaat als een pure en ware islam, een onveranderlijk en tijdloos gedachtegoed, terug te voeren op de mythische fundering in de tijd van de profeet Mohammed. U ziet beiden enkel de Koran en de Hadith als de uitdrukking van deze ware aard van de islam en negeert het gevarieerde corpus aan religieuze opinies, praktijken en tradities dat zich sinds die tijd ontwikkeld heeft. U gaat beiden uit van een letterlijke lezing en geeft geen ruimte aan afwijkende interpretaties. U negeert beiden de religieuze denkbeelden en praktijken uit de Ottomaanse periode - met een zekere scheiding van religie en staat, een meer gelijkwaardige positie van vrouwen en een opener interpretatie van heilige teksten - die fundamentalisten zien als onislamitisch en gecorrumpeerd door Griekse filosofie. U portretteert beiden de islam als een ideologie, een alomvattende maatschappijordening. U bent er beiden van overtuigd dat de ware moslim noodzakelijkerwijs een voorstander is van strijd tegen ongelovigen. Dat de meeste moslims hier allerminst van overtuigd zijn, wordt door u geweten aan het feit dat zij niet goed op de hoogte zijn van hun geloof. U houdt er beiden in het kort, een essentialistische visie van het islamitisch geloof op na, die politiek gezien zeer explosief is en niet zonder strategisch nut. Voor de fundamentalisten verleent het autoriteit aan hun religieuze strijd. Voor islamcritici als uzelf verschaft het een vijandsbeeld, een fel contrast waartegen de eigen verlichte, moderne, westerse cultuur mooi uitgelicht kan worden.

In uw onvermoeibare zendingsactiviteiten als islamcriticus richt u zich graag tot de gematigde moslim. Die term alleen al toont uw radicalisme. De journalist Joris Luyendijk heeft eens schertsend gevraagd of we ook spreken over gematigde Duitsers wanneer we Duitsers bedoelen die geen nazi's zijn. De term gematigde moslim gaat ervan uit dat er een matiging plaatsvindt van de kwaliteit 'moslim'. Een pure, zuivere, ongeremde, echte, authentieke moslim, dat is volgens u een gewelddadige fundamentalist. Uw islamkritiek werkt zo radicalisering in de hand. U bent gevaarlijk en onverantwoord bezig. U stelt de minderheid van fundamentalisten in het gelijk en bevestigt het fundamentalistische idee dat er een beschavingsconflict gaande is tussen het Westen en de islam.

Het idee van de gematigde moslim moeten we afwijzen als het product van een radicale visie. De gematigde islamcriticus daarentegen zou zeer welkom zijn. Beste islamcriticus, matig uw toon, staak uw wild geraas. En lees eens wat bij over de islam.



UITLEIDING
Een meer dan bloedserieuze discussie over de Islam-dreiging in de hele wereld, illustreren met het voorbeeld in de Koran over het al-dan-nniet eten van kikkers, is maar al te doorzichtig. Het in het belachelike trekken van een discussie is een ander ongewild voorbeeld van Linxsigheid.
Maar o wee, als Vader Le Pen (bij manier van spreken) over de Holocaust durft zeggen, dat deze voor hem maar een voetnota in de Geschiedenis is geweest. Of moeten wij ervan uitgaan, dat integendeel de Holocaust en een oorlog waarin de ganse wereld in brand stond, even belangrijk zij geweest, ja zelfs dat de Jodenvervolging het hoofdthema ervan vormde?  Daar waar we in onze dagen opnieuw de Jodenvervolging zien toenemen?
Besluit: op waarheidsverkondiging over de Leer van de Wrede IS er simpelweg geen antwoord. Omdat het onzinnig is, zoals de Islammers willen, te verkondigen dat de hand in het vuur houden geen pijn doet. Maar alleen louterend werkt ten gunste van een denkbeeldig Rijk van Allah op aarde, waarvan de Pïetrol-Elite de alleenvertegenwoordiging heeft.
*
PS
Dat de Islammerij, als het erop aankomt, niet met openvizier strijdt, maar altijd gemaskerd? Tja, dat zal dan zijn zeker om niet herkend te worden door hun vrouwen thuis die niet mogen weten waar de lieve echtgenoot zijn tijd verbeuzelt. Toch geen serie tijdrovende ‘tijdelijke huwelijken’ aangegaan met de daartoe bestemde Dames van Lichte Zeden? En moeder de Vrouw thuis laten zitten met de elfendertigste nieuwe baby op de schoot! Neen, de Islammrij heeft zelfs geen woord voor ‘Prostitutie’. Daarom wordt  er ook zo dapper gemoord en verkracht en herleeft de handel in ‘Blanke Slavinnen’ als nooit tevoren. Dinky Toys voor o.a. jeugdige Kortrijke Vrijheidsstrijders die in de Betwiste Gebieden dank zij de nagezonden werklozensteun voor uitzendkrachten uit Coburg-land, zo dapper de moordenaarsstiel leren…
*
Op een eeuwig zwijgen en nergens en door niemand verder te vertellen.
(Get) Digitalia
*
EINDE
*

Geen opmerkingen:

Een reactie posten