woensdag 8 juni 2016

3441


***
Woensdag 8 juni 2016
Zon 5u30-21u53
H Medardus, patroon van de meteorologie en parapluverkopers
*
*
*
*
De terminus van de spoorlijnen in Francofonia is voorlopig nog altijd niet zoals in Auschwitz, maar niemand weet waar het ooit eindigt.
De machinist (waarschijnlijk geen der ‘hunnen’), reed monter en blij dat kleine trajectje als de finishing touch van zijn dagtaak, toen hij tegen de Dood te pletter reed. Ingewijden wisten namelijk, dat de seinen daar op die plaats niet beveiligd waren. Het kleinste draadje doorknippen was dus al genoeg. Blikseminslagen, donker en onweerachtig, om 11 uur ’s nachts reed hij in op een stilstaande voorligger, geladen met stenen. Die moest daar niet staan, maar stond gelukkig perfect geparkeerd. Het was hem zelfs niet eens gegund zich te realiseren dat daar waar zijn koplampen scheen, hij een fatale afspraak had.
Koel en afstandelijk werd nadien uit de doeken gedaan, dat hij machinist geworden, zijn droom-job had gevonden. En daarvoor de bevoorrechte positie van privé-chauffeur van een beroemd politicus had opgegeven. Een goedlachse familievader van een ‘nieuw samengesteld gezin’ met volwassen zonen. En neen, hij staakte niet, want hij werkte te graag.
Op een plaats, op lijn 125 tussen Engis en Amay, waar ongezien, op een paar stappen van de openbare weg, waar de treinsporen gemakkelijk te saboteren waren geweest, wachtte hem de vakbonds-afrekening. De toegesnelde ‘hulpdiensten’ wisten daar na de feiten alle sporen weg, zodat er druk kan gespeculeerd worden over de 5 mogelijke oorzaken van het ‘ongeval’. Waar er in de rand bij vermeld wordt, dat men er wel nooit zal aan uit geraken… Maar de man Marc De Geyter is niet meer.
*
De kans is groot dat het nog jaren duurt voor er duidelijkheid komt over de oorzaak van de treinramp in Saint-Georges-sur-Meuse. Wij (de Pers) analyseren vijf hypotheses.

Hypothese 1
Fout van bestuurder
Een menselijke fout is zeker niet uitgesloten. Onderzoekers hopen dankzij de zwarte doos wijzer te worden over de laatste minuten in de stuurhut. Het toestel werd gisteravond laat nog uit het compleet verhakkelde treinstel gehaald. Het registreert elke beweging in de stuurhut.

Hypothese 2
Defect veiligheidssysteem
Sinds de treinramp in Buizingen zijn meer dan 99 procent van de treinen in België uitgerust met het zogeheten TBL1+-systeem. Dat is een veiligheidssysteem dat in werking treedt als een bestuurder voorbij een rood sein rijdt. Als alle systemen werkten en de trein rood licht had, zoals de goederentrein die stond te wachten, moest de trein dus tot stilstand komen. Anderzijds: een trein staat niet in één vingerknip stil.

Hypothese 3
Blikseminslag
Een zwaar onweer teisterde zondagavond de streek waar het ongeval plaatsvond. Even na 19 uur sloeg de bliksem in langs de spoorlijn nabij Saint-Georges-sur-Meuse, bevestigt ook Frédéric Petit van Infrabel. "Maar die viel niet in op een seinhuis zoals hier en daar wordt gezegd. De bliksem raakte wel enkele toestellen vlak naast de spoorlijn. Dat is overigens niet zo uitzonderlijk."

Hypothese 4
Sabotage
Vorige week nog riep een activist op om in het kader van stakingen de spoorlijnen te saboteren. De man maakte op internet ook duidelijk hoe dat eenvoudig kan. Spoorbeheerder Infrabel zegt echter dat ze totaal geen aanwijzing hebben dat sabotage de reden zou zijn van de treinramp.

Hypothese 5
Gevolg van staking
Er zijn zware acties gevoerd op en rond spoorlijnen in Wallonië, maar volgens Frédéric Petit hebben de acties zéker niets te maken met de treinramp.
*
O, de vakbonden-terroristen hebben de volgende morgen, bij hun eerste crisis-vergadering, voor de slachtoffers wel een minuut stilte gehouden, voor ze overgingen tot de orde van de dag.
*
*
GEPLUKT BIJ
*
*
Treinongeval: vader overleden bestuurder gaat een klacht indienen
Bron: BELGA
Robert D., de vader van de treinbestuurder die zondagavond omkwam bij het treinongeval in Saint-Georges-sur-Meuse, gaat een klacht indienen. Dat zegt hij in Het Laatste Nieuws, de kranten van Sudpresse en La Dernière Heure.
'Ik ga me burgerlijke partij stellen. Omdat ik tot op het bot wil laten onderzoeken wat er gebeurd is en waarom mijn zoon moest sterven', aldus D. in een interview. 'Dat is het laatste dat ik voor hem kan doen. Er is op identiek dezelfde plek een gelijkaardig ongeval gebeurd in 2008. Dat is toch niet normaal?'

*
*
Een van de zes Coburger Ministers van Mobiliteit, de zogezegde M.M., de Waalse mobiliteitsminister Bellot, is, samen met La Cour/Het Hof, in gezelschap van Sjarel Michel I, druk taterend, even ter plaatse geweest. Een paar seflies voor het verhakkeld treinstel, voor het familie-archief, U weet wel.
In maart 2001 reden in het Waals-Brabantse Pécrot twee passagierstreinen frontaal op elkaar. Toen vielen acht doden.
Of er, zoals in Wetteren (4 mei 2013), in het seinhuisje seksfilmpjes speelden, is officieel niet geweten. Ook niet toen een Nederlands onkundige Waalse toezichter zijn Nederlandstalige collega niet kon verwittigen bij een ander trein-‘ongeval’ omdat die… geen Frans verstond.
Maar gelukkig voor hen de syndicaten bij Coburgia hebben bij Wet geen rechtspersoonlijkheid. Officieel bestaan zij dus niet en ze kunnen dus niet verantwoordelijk gesteld worden. Enig ter wereld. Tegennatuurlijke index-verhogingen en wetteloosheid, het zijn de 2 voornaamste ingrediënten die van Coburgia een schurkenstaat maken.
Op dergelijke fantasieën is nu eenmaal heel deze bananenrepubliek gegrondvest. De verworven rechten van de misdadigheid.
Of, een beetje politiek-correcter geformuleerd, de verworven rechten van een bende belgicistische terroristen…. Maar wat wilt U: over lijken gaan is een Coburger traditie. Denk maar aan de Repressie….
Ze zijn van de soort die Vlaamse Vredesmonumenten opblazen….
De daders? Ne touchez pas. Gezetslich Geschutzt. De namaker wordt met dwangarbeid gestraft.
*
(Get) Digitalia
*
*

Geen opmerkingen:

Een reactie posten