maandag 24 januari 2022

500803 – HET VRIJE WESTEN OP DE TWEESPRO?NG TUSSEN VOLKSREPUBLIEK II OF KALIFAAT II TE WORDEN?

 

.

ZONDAG 23 JANUARI 2022

*

500803 – HET VRIJE WESTEN OP DE TWEESPRO?NG TUSSEN VOLKSREPUBLIEK II OF KALIFAAT II TE WORDEN?

*

I N H O U D

Wat zouden onze roemrijke voorvaderen vandaag de dag gedaan hebben, moesten ze rond zich de tekenenen des tijds herkend hebben?

Dit is, ik weet het, een absoluut onrealistische vraag in het luchtledige, want daarvoor is het eeuwen en eeuwen te laat.

Meer bepaald, sedert 1789, de Franse Revolitie, is de Westerse Beschaving in vrije val, ja zelfs in onbinding. Zo gezegd was ‘Het Oude’ niet goed genoeg meer, maar we kregen in de plaats de guillotine, het Volerenrecht, en nu op ’t laatst zelfs nog Het Pact van Marrakesh. Is dit alles een soort verre voorloper van het Universee Corona Attest?????

Zou er dan echt enig veschil in mentaliiteitbestaan tuissen bvb De Croo & en C° en Robespierre? Nu God dood is, zijn alle middelen inderdaad goed om aan de Absolute Macht te komen en te blijven.

Verkiezingen om de Stem van het Volk te horen? Goed, voor zover die al niet op voorhand onder de vriendjes gereged zouden zijn.

 

http://blog.seniorennet.be/guvaal/

*

 Pippo Boris

*

Het lijkt een raadsel hoe het komt dat die clown van een Boris Johnson kan aanblijven als premier van de U.K.   Eerst verklaarde hij dat zijn kabinetsmedewerkers geen feestje hadden gebouwd. Toen bewezen werd dat dat wél het geval was geweest, ontkende hij dat hij er iets van af wist. Toen ook dat niet waar bleek te zijn; zei hij dat hij zich niet gerealiseerd had dat het om een feestje ging. En toen bleek dat hij daarover gebriefd was en dat dat ook het geval was, zei dat hij dat hij de regels daaromtrent – regels die hij, nota bene, zelf had opgesteld – verkeerd verstaan had.

Ondertussen bleek dat hij – afgezien van zijn vier vrouwen en alles daaromtrent - ook nog gelogen had in zijn eerste job als journalist t.o.v. de redactie en daarvoor ontslagen werd.

Kortom, de man is een aartsleugenaar, een incarnatie van Pinocchio, maar slaagt er wel in (voorlopig?) premier te blijven van een land dat ooit de wereldzeeën beheerste. Zelfs de hevige kritiek uit zijn eigen conservatieve partij schijnt hem koud te laten. Gelukkig is Groot-Brittannië nog altijd een democratie en zijn er over enkele maanden verkiezingen. Het zal dan de Britse kiezer zijn die zal beslissen of Pinocchio al dan niet kan aanblijven. Voor de Post-Brexit conservatieven zou ‘partygate’ wel eens de druppel teveel kunnen zijn, ‘The straw that broke the camel’s back’, zoals ze het zelf zo kleurrijk zeggen

CORONA PROTEST BRUSSEL ONTAARDT OPNIEUW IN RELLEN

©REUTERS

*

Vandaag om 16:40

*

Een grote demonstratie tegen de corona maatregelen in Brussel is zondag opnieuw uitgelopen op ongeregeldheden.

De politie zette tussen het Brusselse Jubelpark en het Schumannplein het waterkanon en traangas in om ‘relschoppers’ te verdrijven, terwijl het merendeel van de deelnemers aan de demonstratie naar toespraken in het Jubelpark luistert.

Volgens een eerste schatting van de Brusselse politie telde de vijfde betoging zondag tegen de corona maatregelen ongeveer 50.000 deelnemers. De Europese manifestatie voor de democratie pleit voor een breed maatschappelijk debat over de corona maatregelen.

Net als bij de vier vorige demonstraties liep de begoting van zondag in de loop van de middag uit op rellen. Later op de middag begon de politie met het ontruimen van het Jubelpark.

Bas Kurstjens

SUBJECTIEVE VRIJHEID IS GEVAARLIJK

vrijheid

foto: ©Alexandra Koch

*

Het Westen geeft de eigen ziel weg

*

Commentaar - 23/01/2022 Sid Lukkassen

*

Mijn gevaccineerde en niet-gevaccineerde lezers leg ik graag het verschil uit tussen hun vrijheid en de vaccinaties. Dit verschil valt samen met het verschil tussen objectieve en subjectieve vrijheid. En het begint met de vraag: Verschaft vaccinatie substantiële vrijheid? Het antwoord is: neen.

Geen rechten maar privileges

Zich laten vaccineren verschaft privileges, oftewel een coronapas. Dit is iets héél anders dan vrijheid. Vrijheid is namelijk de mogelijkheid om naar eigen wil te handelen. In maatschappelijke zin behelst vrijheid de mogelijkheden van groepen en individuen om deel te nemen aan maatschappelijk, economisch en politiek verkeer. Tekenend is het voorbeeld van Letland, dat ongevaccineerde parlementsleden hun stemrecht ontneemt.

mensen die niet willen meedoen aan een maatschappij waarin je voortdurend je QR-code toont

Privileges zijn speciale rechten die aan mensen worden toegekend als beloning omdat zij gevaccineerd werden, een QR-code tonen of een PCR-test hebben ondergaan. Het is belangrijk het verschil tussen objectieve en subjectieve vrijheid duidelijk te maken. De maatschappelijke tweedeling die nu gaande is, gaat immers al lang niet meer over de vraag of mensen zich wel of niet laten vaccineren. De tweedeling gaat hoofdzakelijk over mensen die niet willen meedoen aan een maatschappij waarin je voortdurend je QR-code toont.

Subjectieve vrijheid

In plaats van individuele verantwoordelijkheid en excellentie te cultiveren, speelt ‘de staat’ in op de gemakzucht en het conformisme van de massa. Het doel is mass surveillance en het beheersbaar houden van de burgerij. En dat gaat het makkelijkst via het inspelen op vluchtige behoeftes die gemakkelijk bevredigbaar zijn. Dit noemt men subjectieve vrijheid. Dat wil zeggen dat een persoon wiens ambities niet verder reiken dan het consumenten bestaan, voor zijn of haar gevoel volledig vrij kan zijn. Subjectieve vrijheid is de mate van vrijheid die een individu ervaart indien de eigen wensen in vervulling gaan. Dit is dus waarom mensen menen dat ze vrij zijn wanneer de autoriteiten hun tijdelijk enige privileges toestaan.

Objectieve vrijheid behelst daarentegen de mate aan mogelijkheden die de omstandigheden bieden. Indien de mogelijkheden worden uitgebreid en belemmeringen verminderd, neemt de vrijheid toe in objectieve zin. Hieruit volgt dat je mensen kunt opsluiten door ze hun vrijheid te laten gelijkstellen aan bevredigbare behoeften. Wie de reikwijdte van de behoeften bepaalt, bepaalt vervolgens de omspanne van de vrijheid.

Een ‘gevoel’ van vrijheid

Iemand kan zeggen: ‘Ondanks alle coronamaatregelen voel ik me niet onvrij!’ Sommigen voelen zich misschien vrijer dan ooit, omdat ze bijvoorbeeld niet naar kantoor hoeven. Maar wie vrijheid vertaalt als ‘zich vrij voelen’, kiest partij voor subjectieve vrijheid. Subjectieve vrijheid verwijst naar de mate waarin er in iemands leven gebeurt wat diegene wenst. Wie een beperkt verlanglijstje voor zijn leven hanteert, zal in een subjectieve zin vrijer zijn dan iemand die veel van het leven verlangt.

In objectieve zin is men vrijer in een land waar minder verboden en belemmeringen zijn

Het begrip objectieve vrijheid verwijst naar de omstandigheden en de mogelijkheden die zij bieden voor het vervullen van de wensen. In objectieve zin is men vrijer in een land waar minder verboden en belemmeringen zijn, en waar de bewegingsvrijheid groter is. Standaarden voor vrijheid herleiden tot ‘standaarden waarbij je je vrij voelt’, is gevaarlijk. Zo wordt immers alle vrijheid geherdefinieerd als subjectieve vrijheid.

Van een hoge naar een lage vertrouwensgraad

In een high trust-samenleving met consciëntieuze burgers, veel vrijwilligerswerk en een breed gedragen ijver voor de publieke zaak, ga je normaal uit van constructief vertrouwen in de medemens. Dit wordt met het voortdurende QR-codes scannen vervangen door wantrouwen en controle. De geschiedenis van de mensheid wijst uit dat onderdrukking en totalitarisme dan altijd volgen.

 

Via de verklikkingmechanismen wordt iedereen namelijk de gevangenisbewaarder van zijn naaste. Dat begint met QR-codes scannen, omdat de horeca ondernemers in een rol van staatsactor worden gedwongen. Zij moeten nu hun eigen klanten, bekenden en naasten uitsluiten. Zodra deze stap is genomen, is hun integriteit moreel gecompromitteerd. Uitsluiting en onderdrukking kunnen nu gestaag worden opgeschroefd. Men zal denken: ‘Waarom zou ik nu wél in verzet komen als ik dat al in een eerder stadium niet deed?’

Privileges kunnen pardoes worden ingetrokken

De realiteit is dat de autoriteit die jou privileges geeft, die ook weer kan afnemen. Op elk willekeurig moment kan ze de regels veranderen. Je krijgt geen vrijheid, maar maakt jezelf onderhorig. Waar je een vaccinatie kunt nemen om een medische reden, kan dit over de inschikkelijkheid naar het QR-codesysteem niet worden gezegd. Dat is namelijk puur het omdraaien van de machtsverhoudingen. In plaats van dat ik me ziek voel, of bang ben ziek te worden, en daarom drukke plekken mijd, conditioneert men mij om van de staat te verwachten dat de staat mij beschermt tegen de (mogelijk) slechte gezondheid van anderen. Wie meedoet aan QR-codes, steunt een algehele verschuiving van individuele verantwoordelijkheid naar collectivisme. Je bent nu een slaaf van de willekeur van de autoriteiten die ons dwingen tot afhankelijkheid.

De enige manier om substantiële vrijheid te krijgen is door dit systeem van QR-codes te saboteren

We weten dat het de autoriteiten te doen is om deze machtsverschuiving, en niet om de volksgezondheid. Anders had de staat al in de eerste maanden van 2020 de capaciteit van de intensive care opgeschaald en meer zorgpersoneel opgeleid. Ook zou zorgpersoneel beter worden betaald. In plaats daarvan zet de staat in op repressie, tracking-apps en het aanwerven van boa’s. Speel het spel daarom absoluut niet mee. De enige manier om substantiële vrijheid te krijgen is door dit systeem van QR-codes te saboteren. Door met alle mogelijke middelen mensen te ontmoedigen om het te handhaven. Ik adviseer u om uw vrijheid niet in te ruilen voor privileges. De maatschappelijke kosten van besmettingen zijn immers véél lager dan de maatschappelijke kosten van het vrijheidsverlies.

Géén massasterfte door verspreiding

Bij een besmetting verliezen we (een deel van) ons lichaam. Maar door op deze manier voort te gaan, verliest het ‘Vrije Westen’ de eigen ziel, het eigen karakter en de eigen identiteit. Er is geen massasterfte door virus verspreiding, maar het Westen sterft wel een geestelijke dood. Normaal gezond denken is immers: mij komt vrijheid toe, en slechts bij hoge uitzondering mag de staat vrijheid inperken. Bij hoge uitzondering betreedt dan de staat het terrein van mijn vrijheid, mijn handelings- en bewegingsruimte.

Intussen keren we dit gezonde en verstandige denken om. Als ik handel, dan begeef ik me voortdurend op het terrein van de staat. En het is de staat die bij iedere actie de reikwijdte van mijn handelen bepaalt. Steeds ben ik slechts vrij voor zover ik handel in overeenstemming met de wensen van de staat.

Dit is een nieuwe ethiek die wezensvreemd is aan de individualistische uitgangspunten van het Vrije Westen. De voorstanders van de corona maatregelen willen de burgers aan deze ethiek laten wennen, om hen mentaal compatibel te maken met een systeem van mass surveillance en social credit zoals in China. Het doel is om burgers constant te laten denken vanuit de maatschappelijke complicaties van virusverspreiding. Zo wordt het denken in termen van natuur-rechtelijke vrijheden en individuele zelfbeschikking vreemd en ontoegankelijk.

Grondrechten onder vuur

Het moment is aangebroken dat de klassieke grondrechten, die bedoeld zijn om de natuurlijke vrijheid van het individu te garanderen, nu door de pandemie-paniek (en de klimaat hysterie) onder vuur liggen. Ze worden geframed als egoïstische rechten die de belangen van het collectief schaden, en waar we eigenlijk vanaf moeten. Wie tegensputtert krijgt te horen dat hij of zij ‘zelfzuchtig’ is en een ‘minderheids standpunt’ verkondigt. Terwijl het juist meer moed en offers vergt om in te roeien tegen de gemakzuchtige meerderheids mening. ‘Ik doe het voor een ander’, hoort men dikwijls. Terwijl de meeste mensen zich hoofdzakelijk onderwerpen aan de QR-codes om te kunnen stappen, op reis te gaan, enzovoorts.

Meer dan ooit hangt de toekomst van onze vrijheid dus af van de moed en integriteit van onze medeburgers, om samen op te staan tegen dit indringende totalitarisme.

CORONA, DELTA, OMIKROM

& CENSUUR VRIJE

STRICT PERSOONLO-IJKE COMMENTAAR

*

Overal gaan dus flikkerlichten aan. De nervositeit stijgt, want haast over de hele wereld komen er verkiezingen aan of staan geprogrammrrd. Het voortouw is reeds genomen door de Duitse Nationaal Socialisten, zij het dat dezen in een nieuw jaje zijn gestoken. Voorlopig nog altijd geen Feldgrau, maar dat is misscien al in de maak bij Macron.

Centraal Europa schuift dus sedert 1945 van Rechts naar Linkx.

Maar vooryaande op het aantal in beide landen van de islamidering door immigratie; wordt het straks de frontlijn van de Jalifaat dat de wereled wil beheersen. E wij, we staan erbij en kijken er naar.

Wat dan weer niet overeenkomt met onze aard…

**

 

Digithalys

Geen opmerkingen:

Een reactie posten