donderdag 23 januari 2014

* 1731 - JUDEN RAUS!!! VERSIE ANTWERPEN 2014



***
Donderdag 23 januari
Zon 8u31-17u19
H Hildefons van Toledo

*
*
Kauf nicht bei Juden. Steel het!
 
Dat doen ook de poco-hoernalisten op de feestjes van het Vlaams Belang….
*
WAAROVER HET GAAT
Voorlopig aan de uitgng van de zaal nog geen geweerkolven, dat wel. Maar de trend is duidelijk: jullie zijn hier niet gewenst! Liever levenslang 10 stelende en verkrachtende Kut-Marokkaantjes onderhouden dan één Vlaming in eigen land het licht in de ogen te gunnen, of hem één druppel water te verstrekken.
De verslaggevers van de poco-pers laten hieronder, middels de pen van een medewerker van het VB-Partijbureau hun licht schijnen op het Nieuwjaarsfeest van een 3-tal partijen. Dat doen ze, nadat ze tot de rand gevuld zijn met hapjes en drankjes…. Ha Ja, het buikje wil ook wat! Dus maakt U kennis met de geraffineerdheid van hun gespleten tong. Het ligt zelfs besloten in de woordkeuzes. Alles kan, alles mag, alles moet, als het maar het VB in een negatief daglicht stelt.
BASIS v/d INSPIRATIE
…/…
Ik kijk overigens nu al uit naar hoe de N-VA zal omgaan met die viering van 50 jaar immigratie, maar ik zou nu reeds een voorspelling willen wagen. Áls De Wever of eerder een N-VA-partijpion al een reactie geeft zal die, helemaal in lijn met de ziel van zijn N-VA, braaf-genuanceerd zijn, in de trant van: ‘Immigratie heeft ons sterk vooruitgeholpen en is verrijkend geweest, maar heeft ons ook voor een aantal uitdagingen gesteld. Dat verhaal is nooit af en er is dus nog werk aan de winkel.’ Joachim Pohlmann mag dit wat mij betreft rechtstreeks copy-pasten. Overigens heeft GVA-journalist Lex Molenaar in december van vorig jaar al gewezen op de spreidstand van de N-VA inzake de viering van 50 jaar immigratie.
De media
Iets dat achteraf bijdroeg tot mijn vreugde was de verslaggeving in de traditionele media. Mensen die mij al eerder lazen op dit medium weten dat ik uitermate afkerig sta ten opzichte van hoe de pensée unique die heerst bij journalisten en redacties, de berichtgeving en duiding van traditionele, mainstream, gezaghebbende media beïnvloedt. Dat is immers vals en onrechtvaardig. Maar als het goed is mag (en moet) het natuurlijk ook gezegd worden: ik was positief verrast door de redelijk uitgebreide en eerlijke verslaggeving inzake de politiek-inhoudelijke boodschap die het Vlaams Belang op haar nieuwjaarsreceptie heeft gebracht.
Jan De Meulemeester
Het was dan ook enigszins jammer om het verslag van politiek journalist bij VTM Jan De Meulemeester te lezen. De Meulemeester is er, in tegenstelling tot de immer grappige Tim F. Van der Mensbrugghe van De Morgen, op uit om voor Knack een realistisch beeld te schetsen van de nieuwjaarsrecepties van Vlaamse partijen. De Meulemeester, daar zouden vriend en vijand het over eens moeten zijn, is een talent. Hij kan spreken, hij kan schrijven en hij heeft politiek inzicht. Daarom ook dat ik enigszins schrok toen ik zijn stuk las: de teneur die het uitademt is niet wat ik en velen met mij hebben ervaren. Bij de lezer die niet aanwezig was op de VB-nieuwjaarsreceptie - die eigenlijk meer weg had van een nieuwjaarsfeest - blijft allicht het foute beeld hangen van een ‘xenofobe’ en ‘intolerante’ partij vol met bejaarden.
‘Bejaard’
Dat foute beeld wordt geschapen in een paragraaf die getiteld is ‘bejaard’: ‘Een medewerker wijst me op de diversiteit die de partij herbergt, “inzake klassen en standing.” Maar het aandeel bejaarden op de boot is toch bijzonder groot. Geen dresscode hier. Wel enkele nette heren in maatpak, zonder das, met een dubbele pin: het Vlaams leeuwtje en de vlag van de regionale afdeling.’ Aldus De Meulemeester.
‘Diversiteit inzake klassen en standing’ heeft niets met leeftijd te maken: de aanwezige bejaarden waren, net zoals de gasten van andere generaties, van verschillende klassen en standing. Het kan zijn dat De Meulemeester inschatte dat het aandeel ouderen groot is, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat hij ze allemaal heeft geteld. Bovendien: ‘groot’ vergeleken waarmee? Met de nieuwjaarsrecepties van andere partijen? Met het aandeel bejaarden in de samenleving? (Ook bij het Vlaams Belang slaat de vergrijzing toe, net zoals in de rest van de samenleving). Overigens was er inderdaad geen verplichte dresscode, maar op de uitnodiging stond: ‘stadskledij gewenst’. Iedereen die ik heb gezien - en dat zijn de meeste mensen - had daar rekening mee gehouden.
‘On-Vlaamse hapjes’
De Meulemeester schrijft ook: ‘De hapjes zijn “zeer on-Vlaams” merkt iemand op. Cocktailglaasjes, Italiaanse tomaat-mozzarella, mini-loempia’s. “Dat is nu eenmaal het aanbod van de cateraar” betreurt een partijtopper, “blijkbaar moet dat tegenwoordig zo”.’
Het opschrijven van één dergelijke anekdote werkt natuurlijk zeer tendentieus. Het moet het valse beeld bevestigen dat het Vlaams Belang oerconservatief en ‘xenofoob’ is. Echter, hetgeen De Meulemeester heeft opgetekend uit de mond van ‘iemand’ en ‘een partijtopper’, op welke toon werd dat gezegd? Hoe ‘betreurd’ was dat eigenlijk? Ikzelf heb geen enkel probleem met het on-Vlaamse karakter van loempia’s, maar ik zou, net zoals vele andere VB’ers, met de nodige kwinkslag best die woorden uitgesproken kunnen hebben. En wie merkt tijdens zo’n sfeervolle nieuwjaarsreceptie eigenlijk spontaan op dat de hapjes ‘zeer on-Vlaams’ zijn? In hoeverre heeft De Meulemeester aan iemand een stelling inzake de hapjes voorgelegd en op welke manier?
Bovendien waren er meer dan 1500 mensen die - en dat kan cijfermatig worden aangetoond - zonder boe of ba gesmuld hebben van al die ‘on-Vlaamse hapjes’. De Meulemeester had evengoed kunnen verwijzen naar zijn stuk over de nieuwjaarsreceptie van Open VLD, waarin hij schreef: ‘En terwijl bij de Vlaams-nationalisten [van N-VA] werd aangeschoven voor een stoofvlees-met-friet, manoeuvreren hier nette obers met amuse-gueules in cocktailglaasjes: ik kies voor een verfijnde wildpaté met uienconfijt en een risotto met bospaddenstoelen.’ Zó verfijnd was het bij het Vlaams Belang misschien niet, maar stoofvlees met friet was het evenmin (terwijl daar overigens niets mis mee is, integendeel). De Meulemeester had dus evengoed kunnen concluderen dat de ‘diversiteit inzake klassen en standing’ bij het Vlaams Belang werd getypeerd door de hapjes: modern, volks en stijlvol, maar niet elitair; hij had zelfs kunnen concluderen dat het Vlaams Belang zich wat dat betreft kennelijk ergens tussen N-VA en Open VLD bevindt.
‘Arme kerel’
Een paar paragrafen verder zegt De Meulemeester ‘medelijden’ te hebben ‘met de vele “vreemdelingen” die hier blijkbaar opdienen’. Hij sluit dat onderdeel af door te stellen dat een jonge ober van vreemde origine moest ‘laveren doorheen (sic) vaak verbaasde, onderzoekende blikken’. De Meulemeester vindt dat ‘even moedig als aandoenlijk’ en besluit met: ‘Arme kerel’. Dat soort postmoderne emojournalistiek mag dan wel in de mode zijn, de suggesties en de framing die erin vervat zitten raken kant noch wal. Niet alleen waren er ook onder de gasten mensen van vreemde afkomst (ja, ook met een kleurtje); niet alleen heb ik niemand ‘onderzoekende’ of verbaasde blikken’ zien werpen (mensen waren veel te druk met dansen, praten, eten, drinken, feesten); maar vooral doet De Meulemeester eigenlijk waar de ‘progressieve’ linkerzijde al decennia zo goed in is: mensen van vreemde origine afschilderen als weerloze slachtoffers, die te dom zijn om bijvoorbeeld te begrijpen wat Filip Dewinter bedoelt wanneer hij het heeft over de negatieve gevolgen van de massa-immigratie of wanneer hij de historische opengrenzenpolitiek typeert als ‘ramp’. Heeft De Meulemeester met die ‘vreemde obers’ gesproken? Vast niet, anders had hij ze wel geciteerd. Misschien waren ze het wel met het Vlaams Belang eens? Of denkt De Meulemeester dat het zelden gebeurt dat mensen van vreemde origine - ja, ook met een kleurtje (en dan bedoel ik geen ‘gele’ Chinezen) - het Vlaams Belang volmondig gelijk geven en vaak zelfs nóg radicaler zijn? Ik stel hem graag voor aan bijvoorbeeld de vele christelijke Arabieren, Italianen, Perzen of Zuid-Amerikanen die ons land telt.
Geert Wilders
Inzake het door Gerolf Annemans ‘met tromgeroffel’ aangekondigde optreden van Geert Wilders op het Vlaams Belang-verkiezingsevenement eind maart te Antwerpen, is De Meulemeester gemakzuchtig en tendentieus wanneer hij, overigens exact zoals Lex Molenaar deed, slechts refereert aan Wilders’ ‘kopvoddentax’ en ‘tuigdorpen voor criminelen’, en dan nog zonder enige duiding. Die ‘kopvoddentax’ was immers in de eerste plaats een provocatie, als een soort westerse variant van de islamitische jizya (belasting) voor niet-moslims; die zogenaamde ‘tuigdorpen’ bestaan ondertussen, meer bepaald in Amsterdam, en ze werden ingevoerd door… de PvdA. Bovendien en ten overvloede: Wilders is zo veel meer dan een ‘kopvoddentax’ en een ‘tuigdorp’. Hij is bovenal, zoals Annemans hem in zijn toespraak noemde, ‘de man van en voor de vrijheid’; de Nederlandse patriot die vecht tegen vrijheidsberovende systemen, of ze nu ‘islam’ of ‘EU’ heten.
En inderdaad, Wilders is ook de politicus van en voor ‘Henk en Ingrid’, net zoals het Vlaams Belang van en voor de gewone Vlaming is, die je ‘Kenneth en Sara’ zou kunnen noemen, zoals De Meulemeester doet; of ‘Tom en Sofie’; of ‘Mark en Mia’. In ieder geval: wanneer De Meulemeester stelt dat Wilders ‘zonder zijn specifieke Nederlandse context, waaruit hij zijn relevantie tapt, in Antwerpen slechts een komische passage dreigt te betekenen’, dan slaat hij de bal compleet mis. Hij gaat dan immers toch wel erg simplistisch voorbij aan de grote internationale relevantie die juist iemand zoals Wilders heeft, en dit als gevolg van zijn niet-aflatende strijd tegen de islam en de EU. Mocht Open VLD een verkiezingsevenement houden met VVD’er Mark Rutte (of eerder: met D66’er Alexander Pechtold), dan zou De Meulemeester een punt kunnen hebben wanneer hij zich vragen stelt inzake de ‘relevantie’. Maar dat geldt nu juist niet voor iemand als Geert Wilders, een politicus anders dan alle andere die toespraken houdt over vrijwel de hele wereld omdat hij een strijd voert die per definitie ver voorbij de Nederlandse grenzen gaat. Bovendien begrijp ik alleszins niet hoe je, los van de eventuele desinteresse voor Wilders van ‘de Vlaamse Kenneth en Sara’, zoals De Meulemeester suggereert, van ‘een komische passage’ zou kunnen spreken. We hebben het hier immers over een unieke politicus/vrijheidsstrijder die al vele jaren de zwaarste beveiliging moet ondergaan vanwege zijn kritiek op de islam, en die in Nederland op korte tijd de machtsgreep van de EU op de kaart heeft weten te zetten.
De lezer komt het niet te weten
Dat er op het nieuwjaarsfeest van het Vlaams Belang werd gevierd en veel werd gedronken en gedanst; dat er voortdurend daverend werd geapplaudisseerd tijdens de toespraken van Dewinter en Annemans; dat er ook gasten van vreemde afkomst aanwezig waren; dat er ook heel wat jongere generaties waren; dat Vlaams Belang (blijkbaar in tegenstelling tot N-VA) al veel langer werkt met ‘moderne technologische hulpmiddelen’ zoals grote schermen en een zogenaamde teleprompter (autocue) voor toespraken (en zelfs livestreaming en een interactieve ‘Twitter wal’): de lezer komt het allemaal niet te weten. De eenzijdig en anekdotisch door De Meulemeester weergegeven feiten en de daaruit voortvloeiende toonzetting en ‘framing’ inzake de heersende sfeer, contrasteert bovendien toch wel heel erg met het verslag dat hij maakte van de nieuwjaarsreceptie van de N-VA: daar waar De Meulemeester inzake de N-VA vele paragrafen uitweidt over de mooie ‘verpakking’, de goede sfeer benadrukt en amper aan inhoudelijk-politieke analyse doet, doet hij in verband met het Vlaams Belang precies het tegenovergestelde. Als hij daarbij dan de suggestie wekt dat er op de VB-nieuwjaarsreceptie vooral bejaarden rondliepen (overigens is er niets mis met bejaarden, laat dat duidelijk zijn!), klinkt dat wel extra wrang, want veel jongeren die denken zoals het Vlaams Belang - en dat weet ik uit ervaring - zijn niet snel geneigd om de stap te zetten, juist als gevolg van het eenzijdig-valse beeld dat de media blijven hooghouden. Het Vlaams Belang wordt aldus in een vicieuze cirkel gehouden.
Cordon médiatique
Tot slot: de Knack-reeks ‘Cava en kiesbeloftes: verslag van op de politieke nieuwjaarsrecepties’ waarvoor Jan De Meulemeester zijn artikels schrijft, heeft als uithangbord een banner waarop 5 partijvoorzitters staan in plaats van 6: Rutten, De Wever, Tobback, Beke en Van Besien. Wie ontbreekt: juist ja, partijvoorzitter Gerolf Annemans van het Vlaams Belang. Het is echter eenvoudig: Annemans niet, dan Van Besien ook niet; Van Besien wel, dan Annemans ook (en overigens voor mijn part ook Mertens en Dedecker). Een week geleden heb ik van deze inconsequentie melding gemaakt bij Knack.be-hoofdredacteur Eddy Eerdekens en ook Jan De Meulemeester, dat moet gezegd, heeft toen mijn opmerking overgemaakt aan Knack. Tot op vandaag echter, dus zelfs nadat De Meulemeester ook over de VB-nieuwjaarsreceptie een verslag publiceerde, is de banner niet gewijzigd. De wetten van het cordon médiatique blijken onverbiddelijk.
Foto: © Reporters
De auteur, Sam van Rooy, is publicist, medewerker op het Vlaams Belang-studiecentrum, en medesamensteller van en -auteur in ‘De islam. Kritische essays over een politieke religie’ en ‘Europa wankelt. De ontvoering van Europa door de EU‘.
*
Sam Van Rooy in Doorbraak. Overgenomen bij E.J. Bron.
PERSOONLIJKE BENADERING
50 Jaar immigratie, of 60 jaar mensonterende bezetting: U mag kiezen wat er herdacht moet worden, gesteld überhaupt dat zoiets nog eens in evidentie moet gestemd worden.
Door het accent op die 50jaar, dus op het verleden te leggen, worden we de mening opgedrongen, dat een halve eeuw duurtijd, wel mag gelijk gesteld worden, et ‘het is altijd zo geweest’, en dus treft de huidige politieke generatie geen verwijt: zij zetten gewoon de aan gang zijnde evolutie verder.
Ze verder zetten?
Moest U de curve kunnen zien, hoe de aantallen in al die jaren sprongsgewijze de hoogte zijn ingegaan, het zou U beginnen duizelen voor de ogen. Het zijn niet alleen onze wegen die vol zitten, geheel het land verstikt in de voor elkaars voeten lopende mensenmassa.
Maar laat mij deze curve belichten van uit de ongewenste maar even evidente nevenverschijnselen. Onze welvaart is weg, de sociale kassen zijn leeg, de schuldenbergen van alle soorten Overheden zullen zelfs onze achter-achter-achterkleinkinderen zelfs niet meer weggewerkt zien. Wat wil zeggen, dat ons ooit zo rijke Vlaanderen in de waardij van 2 à 3 generaties zo verarmd ams een achtergebleven ontwikkelingsland zal zijn, dat het als een rijpe vrucht in de handen zal vallen van de eerste de beste op grondgebied vol slaven beluste invaller.
Keuze te over daarin. Erdogan predikt zelfs nu al, dat Turkije de leiding van Europa op zich moet nemen. Aan overheersers geen gebrek als er op de schoolbanken van de Lagere Scholen nu al 194 verschillende nationaliteiten vertegenwoordigd zijn.
En hoe dat allemaal zo ver is kunnen komen, heeft U kunnen lezen in bovenstaand verslag in de ‘Nack’. Die konden stuk voor stuk ondertekend zijn met zowel ‘Heil Hitler’ als ‘Weg met ons’.
*
Wacht eens! Naast ‘Juden Raus’ dateert uit die tijd ook het begrp ‘Berufsverbot’. Dat is dus de reden waarom Annemans niets als partijvoorzitter naast de andere mag staan op die ‘Banner’. Kan iemand mij zeggen wat dat is, een ‘banner’? Want volgens mij zegt dat woord zelf wat het is: iets dat mensen verbandt…., een banner. Santrekking van die 2 leuzen over de Joden: Raus damit.
Neen, Knack verdient het niet gelezen te worden!
Geschreven door AABEE via Digitalia
*
 
*


Geen opmerkingen:

Een reactie posten