woensdag 5 november 2014

2081.1



+
We doen voor een poosje even gewoon. Gewoon omdat afwisseling de eetlust aanscherpt. Het zal misschien wat moeite kosten om rommelig te doen, want heel mijn (lang) leven stond in het motto 
“Ordnung muss sein”.
Wel bekomen het U, zoals TV-vedetten-met-kookboek zo dikwijls uitkramen.
*
2081.0 - 5 November 2014
GALLANT INGRIJPEN BIJ DE TJOEKE TSJOEKE TREINTJES?
*
Dis is aardig onderweg om Block-Magge te onttronen.
.
Mme Jacqueline Gallant (MR)
*
Reizen is altijd een beetje leren…
Het Spoor laat zich weer eens van zijn beste kant zien, precies door deze keer nu eens niet te staken. Neen, bedankt; deze keer doen ze niet mee. Onnodig aan te dringen. Want het dienstbetoon naar de klanten toe, dat had, dat weet toch iedereen, altijd al absolute voorrang. Waar gaan we dàt schrijven: morgen rijden de treinen, en ze zullen zelfs op tijd rijden!
Gunsttarieven, zegt U? Jamaar, zo niet beginnen, hé! Bij ’t Spoor zijn de pakbonden baas, en hebben Ministers helemaal niets in de pap te brokken. Ha, de Minister in kwestie is er ene van de MR. Da’s ook toevallig, zeg! En nu gaat iedereen denken dat wij via de MR de NV-A willen treffen. Wat niet waar is. We zouden niet durven!
Jo Cornu, dat is bijna het Franse woord voor hoorndrager, moet inderdaad iets goed maken tegenover de Pakbonden, want zijn positie is nogal wankel, sedert hij de ‘cheminots’ in hun gat gebeten heeft, door open bloot te verkondigen dat het spoor-personeel een broertje dood heeft aan zich moe maken. Alleen niet op de dag van Saint Touche, om ons belastingsgeld op te rapen.
‘Wij maken geen promotie voor de betoging’, zegt Bart Crols van de NMBS ‘maar willen niet dat donderdag duizenden mensen staan aan te schuiven voor een ticket aan het loket. Bovendien hanteren wij wel vaker een voorkeurtarief voor evenementen waarvoor hele grote groepen de trein nemen.
Die man verdient een top-functie in Pakbond-gelederen! Want stel U voor, dat hij gezegd zou hebben ‘Mijn treintjes? Die Räder rollen für den Sieg!’, dan zou de NV-A direct geweten hebben van waar de wind kwam. En trouwens: waarom bezorgd doen over de volkstoeloop voor ticketten bij de loketten! Daar zijn loketten toch voor! Had veel beter opgelost kunnen worden, door  een prijs te bedingen per complete wagon. Dan konden de kaartjesverkopers maar ook de kaartjesknippers  mee gaan staken zijn!
‘Wij proberen niet zoveel mogelijk mensen naar de betoging te lokken’, zegt Bart Crols van NMBS. ‘Maar het is wel onze plicht als openbare dienstverlener om het treinverkeer naar grote manifestaties in goede banen te leiden. Vandaar dat wij niet alleen 8 extra treinen naar de betoging in Brussel inleggen maar ook het gemeenschappelijk vakbondsfront erop wijzen dat zij de tickets voor hun manifestanten op voorhand in bulk kunnen aankopen.'
Benieuwd hoe het afloopt voor Mme Gallant en of ze het kan doen doordringen, dat, spijts de bezuinigingen door deze Regering, er nog een tekort van 11 Mliljard op de Begroting op een oplossing wacht. En dat terwijl er nog iedere dag verse lijken uit de kast vallen: Justitie, dure stroom en nog duurder water. Het houdt gewoon niet op!
*
Na lezing, volhardt en ondertekent: Digitalia.
.



.’

Geen opmerkingen:

Een reactie posten