zaterdag 4 december 2021

500753 - DE STDIJD OP LEVEN EN DOOD TUSSEN DE (ONSCHULDIGE)WILDE IMMIGRATIE, DAT (ALEVEN ONSCHULDIG) CHINEES GRIEPKE EN DE VLAAMSE WELVAART

 


.

ZATERDAG 4 DECEMBER 2021

*

PULP-PRS REGIME EN JA-KNIK –TV, TROUWE HIELENLIKKERS VAN

DE RATTENVANGER VAN HAMELN: RECHT NAAR DE ZELFVERNIETIGING

*

INLEIDING: EIGEN MENING.

OVERGENOMEN TEKSTEN ZIJN

INSPIRATIE- BRONNEN

*

500753 - DE STDIJD OP LEVEN EN DOOD TUSSEN DE (ONSCHULDIGE)WILDE IMMIGRATIE, DAT (ALEVEN ONSCHULDIG) CHINEES GRIEPKE EN DE VLAAMSE WELVAART

**

    Vlaams Belang

@vlbelang

Minstens 100.000 illegalen in Brussel leidt tot criminaliteit. Eén van de aanleidingen is het opengrenzenbeleid van de EU. Het wordt tijd dat onze grenzen juridisch en waar nodig fysiek gesloten worden. Tijd voor actie

*

I N H O U D

Het Linkse terrrur EU-RGIME kijkt gewoon de andere kant op, nu de buitengrenzen wagenwijd open staan en iedereen daaraan gewend is geraakt, totdat het historische Avondland

het O.C.M.W. vn de gehele wereld is grworden.

Als straks ook ,og het ‘Hemelwater’ vergitigd blijkt te zijn, zullen de scjolen definitief gesloten worden, nadat de mondmaskers waterdicht zullen moeten zijn en tot diep in de keel zullen moeten gedragen worden.

U weet toch ook dat de pest-bacdillen in de Middeleeuwen er honderden jaren over gedaan hebben, vooraleer ’n zekere Marie Curie in de jaren 1800 ontdekte, dat de ratten de verspreiders waren. En dat het dus niet ging om de Toorn Gods.

Mar Mme Cirie helaas is al lang overleden en men doet er nog altijd alles aan om een opvolgster te vinden…


http://blog.seniorennet.be/guvaal/

*

DE GENTSE ACCUFABRIEK

*

Volvo Gent pakt naast de plaatsing van een nieuwe accu-fabriek. Die had voor 3.000 nieuwe jobs kunnen zorgen.   ‘Pasbon’ was in oktober nog in Gotenburg (Göteborg*) om bij de Volvo hoofdzetel de inplanting van die fabriek in Gent te promoten. Niet dus, maar Pasbon heeft de laatste tijd al meer beslissingen van anderen lijdzaam moeten ondergaan. Doet zo’n beetje denken aan John van den Brom, de ongelukkige trainer van voetbalclub Genk: goede ploeg, maar weinig resultaten.

Dat de inplanting van een nieuwe accu-fabriek in Gent niet doorgaat, is trouwens geen ramp. Waar zou men die 3.000 nieuwe medewerkers vandaan halen als men weet dat Volvo Gent zelf nog op zoek is naar 500 medewerkers om de geplande productie van de nieuwe elektrische wagens in de eigen fabriek te kunnen waarmaken ?

*Uitspraak ‘Jeuteborj’

---

En dan nog dit:

Voor zover dat nog nodig was, heeft het derde ‘overlegcomité’ in evenveel weken nog maar eens duidelijk gemaakt dat dit land niet meer werkt, doordat zowat iedereen bevoegd is voor alles, maar nooit helemaal. Een gevolg van de vervlechting tussen federaal en regionaal niveau, waardoor men door de bomen het bos niet meer ziet.

 

MOODY'S KNIPT IN VLAAMSE KREDIETSCORE

**

Vlaams minister van Begroting Matthias Diependaele eind 2019, met minister-president Jan Jambon. Door de corona crisis kan Vlaanderen niet langer uitpakken met een betere krediet-score dan België. ©Photo News

Vandaag om 08:21

*

Volgens het ratingbureau verdient Vlaanderen niet langer een hogere rating dan België, gelet op de begrotings vooruitzichten.

Eén jaar nadat Moody's waarschuwde voor een knip, is die een feit: de krediet score voor Vlaanderen gaat van Aa2 naar Aa3.

Voor alle duidelijkheid: dat is een score die nog altijd consistent is met het label 'top debiteur', zodat Vlaanderen - ook gelet op het ultra soepele beleid van de Europese Centrale Bank - niet meteen voor een hogere rente op verse schuld emissies moet vrezen. 'De toegang van Vlaanderen tot de kredietmarkten is onbetwistbaar, zoals de record uitgiftes van respectievelijk 7,5 en 4 miljard in 2020 en 2021 illustreren', stelt Moody's-analist Matthieu Collette in een mededeling.

"De verlaging weerspiegelt de langdurige impact die de corona crisis op de Vlaamse financiën zal hebben, waardoor die niet langer een hogere rating dan de bovenliggende soevereine staat rechtvaardigen. "

Maar de knip is toch symbolisch belangrijk: voor het eerst in jaren heeft Vlaanderen niet langer een betere kredietscore dan de bovenliggende 'soevereine staat', het Koninkrijk België dus. Een gegeven waar de vorige Vlaamse minister van Begroting, Bart Tommelein, regelmatig prat op ging. Eind november handhaafde Moody's de rating van België op Aa3.

Kurt Vansteeland

THEO FRANCKEN: ‘NAVO BETER DAN EU OM VEILIGHEID TE GARANDEREN’

02/12/2021

*

In 1949 werd de Noord-Atlantische Verdragsorganisatie (NAVO) in het leven geroepen. Meer dan zeventig jaar later bestaat het grootste militaire samenwerkingsverband nog steeds. Echter zijn de veiligheids uitdagingen doorheen de jaren sterk veranderd. Is De NAVO klaar om deze uitdagingen aan te gaan in een voortdurend veranderende wereld? In hun nieuwe boek proberen Theo Francken, Hendrik Bogaert en Peter Buysrogge een antwoord te vinden op deze vraag. In deze aflevering van Doorbraak Radio geeft Theo Francken meer uitleg.

De NAVO: hersendood of klaar voor de toekomst?

De veelzeggende ondertitel geeft meteen weer rond welke vraag het boek draait. Is de NAVO hersendood, zoals de Franse president Macron liet optekenen, of klaar voor de toekomst? De uitspraak van Macron in The Economist zette de NAVO op stelten en na enkele crisis-vergaderingen werd het hervormings initiatief NAVO 2030 op tafel gelegd. Dit moet de NAVO hertekenen en met een nieuw strategisch concept over de brug laten komen, zegt Francken. ‘De nadruk zal vooral liggen op politieke consultatie alvorens er militaire actie komt.’

Een nieuw concept voor de NAVO

De NAVO is zeer succesvol maar moet zichzelf voortdurend heruitvinden, zegt Francken. We worden geconfronteerd met nieuwe technologieën die voor andere uitdagingen zorgen dan enkele decennia geleden. ‘De NAVO mag niet achterop hinken in nieuwe militaire technologie zoals drones en artificiële intelligentie en de moderne manier van oorlogsvoering.’

Daarnaast is de politieke consultatie een belangrijk werkpunt voor de NAVO

Daarnaast is de politieke consultatie een belangrijk werkpunt voor de NAVO. De bondgenoten moeten beter overleggen en samenwerken, benadrukt Francken. ‘Dit politieke luik is niet altijd evident door de verschillende politieke agenda’s.’ Francken gelooft erin dat wanneer de NAVO de pijnpunten onderhanden neemt er nog een lange toekomst is weggelegd voor het militaire samenwerkings verband.

De NAVO en de EU

Welke relatie zal de NAVO in de toekomst hebben met de EU? Francken is kritisch over het ontstaan van een Europese defensie gemeenschap, wat niet wegneemt dat er wel militaire samenwerking kan zijn tussen de Europese lidstaten. Maar de creatie van een Europees leger is volgens Francken geen goed idee omdat er vragen rijzen over de legitimiteit daarvan. ‘Wie zal zo een Europees leger aansturen?’ De NAVO is beter geplaatst om veiligheid in Europa te garanderen. De EU is een economische reus maar een geopolitieke dwerg en over heel wat thema’s staan de lidstaten niet op één lijn, zegt Francken. Daarom moet er eerder naar de NAVO gekeken worden op militair vlak, al kan de EU wel een ondersteunende rol spelen.

Legitimiteit van de NAVO

Zijn burgers wel bekend met de werking van de NAVO? Binnen de NAVO zijn we een heel belangrijk land en het boek heeft de bedoeling om lezers daar meer vertrouwd mee te maken, zegt Francken. Wat de legitimiteit betreft wordt er binnen de NAVO bij consensus beslist en is iedere regering vertegenwoordigd. De NAVO betekent collectieve verdediging en heeft geen politiek integratie project, benadrukt Francken. ‘Het is niet de bedoeling om een Unie van landen te creëren zoals bij de EU die vergaande beslissingen kan nemen in allerlei thema’s.’ De doelstelling van de NAVO is helemaal anders dan die van de EU.

Uitbreiding of niet?

In het boek wordt er vaak gesproken over buffer politiek en landen die in de nabijheid van NAVO-lidstaten liggen, maar Franken vindt niet dat Afrikaanse landen lid moeten worden van de NAVO. Wel kunnen we leren van wat Rusland gedaan heeft, zegt Francken. ‘Naast de NAVO-lidstaten kan er een brede band van bevriende naties gecreëerd worden die met ons in overleg gaan en gemeenschappelijke belangen verdedigen zoals illegale migratie en drugssmokkel.’ Één van de geo-politieke prioriteiten zou bijvoorbeeld Libië moeten zijn.

De Amerikaanse visie op de NAVO

Het boek werpt ook een licht op de Amerikaanse visie op de NAVO en houdt Europa een spiegel voor. De defensie investeringen van de VS zijn veel groter dan die van Europa en ook de Europese interne verdeeldheid is niet altijd naar de zin van de Amerikanen. De NAVO is een waarden gemeenschap maar de EU straalt die waarden niet altijd uit, zegt Francken. ‘Het kan niet dat sommige NAVO-lidstaten mensenrechten uitdragen voor de hele wereld maar tegelijkertijd zelf die rechten schenden

David Geens

CORONA & CENSUUR

VRIJE COMMENTAAR

*

Overal in Europa hangen er onweerswolken achter de horizon. In de buurlabnden worden de messen gescherpt om ‘de dikste te hebben’. Vooral bij de Zuiderburen wordt er met open kaart gespeeld: weg met de wilde islamisering. Frankrijk: terug Gidsland? ’t Zou tijd gaan zijn. Als dat maar weer geen wrijvingen meebrengt met de Bondsrepubliek…

In de Neder- of Lage Landen zit het ook niet pluis. Maar daar zijn ze nuchter genoeg om dat te overleven en om er zelfs voordeel uit te trekken..

Bij ons in Vlaanderen tot ver over de grenzen, is het uitkijken naar de volgende Verkiezingen.

**

Naar die ene eindelijk samengesmolten Vlaamse Eenheids-Partij. Met als ervaren coach iemand met échte capaciteiten? Iemand zonder extremiteiten, met een klare kijk en een gezonde kop. Iemand boven het gemiddelde, die gewoon uit Middelkerke komt?

*


Geen opmerkingen:

Een reactie posten